لوله کشی گاز توکار یا روکار


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خدمات لوله بازکنی و آدرس lolehservice.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


اگر قصد دارید لوله کشی منزلتان را روکار کنید به شما پیشنهاد میکنیم حتما این صفحه را مطالعه کنید در ادامه به فواید و معایب لوله کشی روکار گاز و اینکه چه نوع لوله ایی برای این کار مناسب است می پردازیم .

لوله کشی گاز توکار به این معنی است که برای دسترسی به آن، بازکردن دریچه و یا برداشتن مانعی لازم باشد. برای لوله کشی گاز توکار باید از جوشکاری برق و با دستگاه از نوع رکتی فایر یا دینام جوش (برق مستقیم یا DC) استفاده شود.

در اجرای لوله کشی گاز توکار فقط باید از اتصالات فولادی جوشی بدون درز (مانیسمان) و با روش جوشکار برق استفاده شود .
در لوله کشی گاز توکار استفاده از انواع لوله های فولادی سیاه از نوع بدون درز و یا درزدار که مشخصات آنها از نظر ساخت، مواد، ابعاد، وزن، آزمایشها و تلرانس با استاندارد مورد تایید مقررات ملی ساختمان مطابقت داشته باشد مجاز است .


چه زمانی لوله کشی روکار را ما به شما توصیه می کنیم ؟
1 – در ساختمان هایی که عمر بالای 10 سال دارند معمولا از لوله های آهنی برای آبرسانی استفاده شده و زمانی که این لوله ها دچار نشتی یا ترکیدگی می شوند اکثر اوقات وسعت پوسیدگی زیاد است و اگر بخواهیم لوله قدیمی را ترمیم کنیم نیار به تخریب وسیع می باشد که از نظر هزینه و زمان مقرون به صرفه نیست .

 

2- زمانی که سیستم گرمایشی منزلتان بخاری است و می خواهید سیستم گرمایشی شوفاژ را جایگزین کنید ، اگر قصد دارید لوله کشی شوفاژ روکار انجام دهید ما به شما توصیه می کنیم اینجا کلیک کنید


3- گزینه های بالا را ما زمانی به شما پیشنهاد می کنیم که قصد داشته باشید کم ترین زمان و هزینه را صرف کنید و البته از بابت لوله کشی منزلتان آسوده خاطر باشید که تا چندین سال بدون درد سر کار می کند.

 


موارد و نكات لازم اجرا در لوله کشی گاز توکار


چربی زدایی و زنگ زدایی اولیه انجام پذیرد .
پرایمر زنی در هوای بارانی، مه سنگین، در گرد و غبار و یا در درجه حرارت زیر ( 5 +)درجه سانتیگراد مجاز نمی باشد .
در محل اتمام نوار پیچی باید نوار سه دور روی هم پیچیده شود .
در صورتی که حلقه نوار در هنگام نوارپیچی به پایان برسد، نوار جدید باید حداقل یک دور بر روی نوار قبلی پیچیده شود .
در صورت عبور لوله توکار از نقاط مرطوب و یا نقاطی که در تماس با آب قرار میگیرد، باید نوارپیچی با یک لایه اضافه انجام شده و جمعاً دو لایه نوارپیچی با روی هم پیچی 50 %انجام شود .
درصورتی که نوارپیچی لوله ها قبل از جوشکاری انجام شده باشد، باید نوارپیچی سرجوشها و اتصالات توسط نوار نرم مخصوص سرجوشها و اتصالات انجام شود .

 

مزیت لوله کشی روکار
همانطور که گفتیم بزرگترین مزیت لوله کشی روکار گاز ،کمترین هزینه به علاوه کمترین زمان به علاوه آسودگی خاطر از نو شدن تمام لوله کشی می باشد .


معایب لوله کشی روکار
به جرات می توان گفت تنها ایراد لوله کشی روکار ظاهر آن می باشد البته برای افراد مشکل پسند که با یک طراحی حرفه ایی می توان تا حد زیادی این مشکل را پوشش داد


لوله کشی گاز توکار


تنها ویژگی لوله کشی توکار در این هست که برای اجرای تغییرات و یا دسترسی به لوله ها و شیرهای گاز حتما باید از طریق دریچه درب آن استفاده کرد و براحتی هر کسی نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد.

 

نکته مهم!! در لوله کشی توکار استفاده از اتصالات فولادی بسیار محکم می باشد. لوله کش بای خیلی دقت کند که هیچ گونه درزی در هنگام اتصالات فولادی وجود نداشته باشد.

اما شاید بر اساس تجربیات لوله کش گاز نیاز باشد که در بعضی قسمت ها برای اتصالات جوشکاری فولادی از لوله های فولادی سیاه درزدار بر اساس مقررات ملی ساختمان استفاده شود.

 

نکاتی در مورد لوله کشی گاز و آب ساختمانها

· عبور لوله از دیوارهای باربر با غلاف فلزی دو سایز بالاتر از لوله اجرا گردد و فضای بین لوله و غلاف با مواد عایقی مانند قیر پر شود. همچنین دو سر غلاف باید با استفاده از لاستیک، مسدود و درون غلاف جوش نباشد.

· اگر قطر لوله گاز بیشتر از قطر استاندارد است همانند اجرای لوله با قطر کمتر از قطر استاندارد لوله برش داده شود.

· با توجه به عبور لوله گاز از چارچوب دربها، پس از انجام لوله کشی گاز ساختمان تمهیدات لازم برای استحکام چارچوب (قاب) درب انجام شود.

· حداکثر طول لوله اصلی از علمک تا کنتور می بایست 25 متر باشد.

· لوله را به صورت بارفیکسی اجرا ننمایید.

· لوله بعد از کنتور بیرون ملک نباشد.

· در ابتدای لوله کشی می بایست شیرقفلی اجرا شود.

· شیر اصلی روی رایزر پایین رونده اجرا گردد.

· تعداد اتصالات پشت سر هم از دو عدد بیشتر نباشد.

· اجرای لوله رابط بین علمک تا کنتور به صورت روکار باشد.

 

نکات مهم در لوله کشی توکار گاز


اما نکته مهم در لوله کشی توکار به خاطر عدم دسترسی سریع و راحت به آن نیازمند این هست که پس از چربی زدایی ( اگر قبلا توکار بوده باشد باید زنگ زدایی هم شود ) به آن پرایمر بزنند.

سپس با کمک نوار مخصوص لوله های گاز و بعد از استحکام لازم پرایمر عملیات نوارپیچی لوله گاز را انجام می دهیم.

به شکلی که نوارها بر روی هم پوشش بدهید ( بهتر است حدود ۱۵ سانتیمتر از لوله ها و کابل های تاسیساتی ) تا هیچ گونه موادی به لوله گاز نچسبد.

دقت کنید که قسمت پایانی نوار لوله گاز باید بین ۲ تا ۴ بار روی هم پیچیده باشد.

البته باید دقت کرد که اگر در مرحله لوله کشی توکار گاز , نوار قبل از رسیدن به انتهای لوله به پایان برسد باید نوار جدید ۲ بار بر روی انتهای نوار قبلی پوشش داده شود.



 

امیدوارم که دراین مطلب نکات مهم درباره انواع لوله کشی توکار یا روکار و تفاوتهای آنها را آشنا شده باشید.




:: موضوعات مرتبط: لوله کشی گاز , ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : reza
ت : دو شنبه 17 دی 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');