لوله کشی آب و پکیچ به صورت روکار و توکار


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خدمات لوله بازکنی و آدرس lolehservice.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


لوله کشی آب و پکیج و شوفاژ به چه شکل باید انجام شود؟

یکی از مهم ترین قسمت های هر خانه ای لوله کشی لوله و شیرآلات آن می باشد که بسیار مهم می باشد. به شما توصیه می کنیم درباره لوله کشی آب و شوفاژ خانه خود بسیار سخت گیر باشید. زیرا بسیار مهم می باشد.

 

چه زمانی لوله کشی روکار را ما به شما توصیه می کنیم ؟


1 – در ساختمان هایی که عمر بالای 10 سال دارند معمولا از لوله های آهنی برای آبرسانی استفاده شده و زمانی که این لوله ها دچار نشتی یا ترکیدگی می شوند اکثر اوقات وسعت پوسیدگی زیاد است و اگر بخواهیم لوله قدیمی را ترمیم کنیم نیار به تخریب وسیع می باشد که از نظر هزینه و زمان مقرون به صرفه نیست .


2- زمانی که سیستم گرمایشی منزلتان بخاری است و می خواهید سیستم گرمایشی شوفاژ را جایگزین کنید ، اگر قصد دارید لوله کشی شوفاژ روکار انجام دهید ما به شما توصیه می کنیم اینجا کلیک کنید


لوله کشی پکیج دغدغه اصلی بسیاری از ماست .لوله کشی ای که علاوه بر گرمایش و استاندارد بودن پکیج بتواند ظاهر و زیبای منزل مان را حفظ کند. لوله کشی پکیج شامل چهار لوله کشی اصلی آب سرد، آب گرم، سیستم رفت و برگشت می باشد. که در این پست قصد داریم اطلاعات مفیدی در مورد لوله کشی پکیج در اختیار شما بگذاریم.

 


لوله کشی پکیج دیواری

باتوجه به مزایای گسترده ی پکیج دیواری ، به نسبت بخاری گازی ، موتورخانه و آبگرمکن ، مانند مصرف بسیار کم انرژی (گاز و برق) ، بازدهی بالا ، هزینه ی نگهداری و تعمیرات پایین ، مستقل بودن ، سیستم ایمنی بالا و ... (برای بررسی بیشتر مزایای پکیج دیواری کلیک نمایید) تقریبا" میتوان گفت همه ی مالکانی که در اندیشه ی ساخت یا بازسازی منزل مسکونی خود هستند


لوله کشی شوفاژ روکار

ارائه خدمات لوله کشی به صورت روکار برای شوفاژ و آب سرد و گرم تاسیسات سرویس ارائه کننده تمامی خدمات تاسیساتی و ساختمان به صورت تخصصی می باشد، لطفا اول مطالب همین صفحه را در مورد لوله کشی روکار شوفاژ مطالعه نمایید تا برای تصمیم گیری اطلاعات کامل تری داشته باشید .


لوله کشی شوفاژ را می توان به دو روش لوله های پلیمری و لوله های 5لایه اجرا کرد ولی به دلیل اینکه لوله های پلیمر مقاومت کافی در برابر گرمای زیاد ندارد استفاده از این نوع لوله برای لوله کشی شوفاژتوصیه نمی شود.


به دلیل مشکلات زیادی که لوله های آهنی و به نسبت کمتر لوله های پلیمری در اجرای کار و پا به سن گذاشتن این گونه لوله ها و نمایان شدن هرچه بیشتر عیب و ایرادات این لوله ها در ساختمانها دارند، مهندسین فنی در پی ساخت لوله هایی برای رفع عیب و ایرادات لوله های فلزی و پلیمری و افزایش عمر مفید لوله کشی آب و تاسیسات در ساختمان ها شدند. که با تلاشهای فراوان با تلفیق فلز و پلیمر، لوله های 5لایه (PEX-AL-PEX) را به بازار عرضه کردند.

 


مزایای و معایب انواع لوله ها


مزایای لوله های PVC:

اتصال لوله و قطعات آن بسیار آسانتر و سریعتر از سایر لوله ها انجام می شود .

در نصب روکار احتیاجی به رنگ آمیزی ندارند .

دارای وزن سبک هستند و به راحتی در بین سقف کاذب و مکانهایی که دسترسی بدان مشکل است نصب می شود .

در مقایسه با لوله های دیگر قطر خارجی کمتری داشته و به راحتی در داخل دیوار جاسازی و اجرا می شود .

در برابر مواد شیمیایی از مقاومت بالایی برخوردار هستند .

 

معایب لوله های PVC:

لوله های پی وی سی خشک در برابر سرما بسیار حساس و شکننده می باشند .

لوله های پی وی سی در برابر حرارت زیاد فرم و استحکام خود را از دست می دهند .

به علت قدرت مقاومت کم جداره این نوع لوله ها بایستی از فنر لوله بازکنی برای گرفتگی مجرای لوله ها استفاده نمود .

 


مزیت لوله کشی روکار


همانطور که گفتیم بزرگترین مزیت لوله کشی روکار ،کمترین هزینه به علاوه کمترین زمان به علاوه آسودگی خاطر از نو شدن تمام لوله کشی می باشد .

 


معایب لوله کشی روکار


به جرات می توان گفت تنها ایراد لوله کشی روکار ظاهر آن می باشد البته برای افراد مشکل پسند که با یک طراحی حرفه ایی می توان تا حد زیادی این مشکل را پوشش داد .

 


بهترین نوع لوله کشی پکیج چیست؟

بهتر است برای لوله کشی پکیج از سیستم کف گرمایش استفاده کنید، در این نوع لوله کشی به دلیل چرخش و سیر کوله شدن آب و نیز وجود پولیمر و نه آلومینیوم، در لوله رسوب تولید نمی شود و یا در صورت تولید رسوب مقدار آن بسیار ناچیز است بنابراین آسیب کمتری به پکیج وارد می شود، در این نوع لوله کشی متراژ گرمایش از کف، رفت و برگشت محاسبه می شود.

 


لوله کشی روکار شکیل و زیبا و ایمن با لوله های پنج لایه

بسیاری از اوقات مالکان عزیز در هنگام بازسازی منزل از این بیم دارند که نکند در اثر گرما دیدن لوله ها ، در لوله های رفت و برگشت پکیج دیواری خمیدگی ایجاد شده و ظاهر منزل را زشت نماید که البته در حال حاضر با آمدن لوله های پنج لایه این مشکل برطرف شده است و لوله کشی مرتب تر و ایمن تر و استاندارد تر و شکیل تر انجام می شود و این نمایندگی نیز همواره از لوله کش می خواهد

 


چه نوع لوله ایی برای لوله کشی روکار مناسب است ؟


برای لوله کشی روکار از لوله های مختلفی می توان استفاده کرد اما ازآنجا که لوله کشی روکار بیشتر محبوبیتش به دلیل مقرون به صرفه بودنش است ما لوله های پلاستیکی را پیشنهاد میکنیم چون هم از کیفیت مناسب برخوردارند و اینکه نصب به لوله های نیوپایپ و سوپرپایپ ارزانتر اند و اجرت نصب کمتری دارند.

 

 

در ادامه، کاربرد ها و ویژگی های مهم استفاده از لوله های پنج لایه را به شرح زیر بیان می کنیم:

  • استفاده در شبکه لوله کشی رادیاتور و سیستم شوفاژ (مقاومت حرارتی بالا و نفوذپذیری اکسیژن پایین)
  • کاربرد در شبکه لوله کشی تاسیسات بهداشتی ساختمان( آب گرم تا 95 درجه سانتیگراد و آب سرد)
  • استفاده در سیستم گرمایشی از کف(مقاومت حرارتی مناسب)
  • استفاده در شبکه لوله کشی گاز ساختمان(عدم نفوذ گاز)
  • مصارف گسترده در صنعت تجهیزات پزشکی
  • برخورداری از خاصیت عدم امکان نفوذ اکسیژن به لوله و جلوگیری از لجن گرفتگی و تغییر رنگ آب
  • داشتن ضریب انبساط طولی بسیار ناچیز
  • افت فشار بسیار پایین به علت هم مار بودن سطح لوله
  • مقاومت مناسب در برابر ضربه و مواد شیمیایی آسیب زا
  • برخورداری از مقاومت مناسب در برابر فشار به علت جوش طولی آلومینیوم
  • قابلیت اعتماد مناسب در لوله کشی توکار و نصب زیبا در حالت روکار
  • توان بالای تحمل حرارت مداوم انتقالی


یکی دیگر از راه هایی که برای پرهیز از مشکلات لوله های فلزی پیشنهاد شده است استفاده از لوله های پلیمری است اما به کارگیری این لوله ها در عمل نشان داده که اگر چه جایگزینی فلز با پلاستیک مسله خوردگی و پوسیدگی لوله را حل می کند اما مشکلات دیگری را باعث می شود که پیش از آن وجود نداشت از جمله نفوذ اکسیژن ، محدودیت در تحمل فشار یا دمای بالا ، ضریب انبساط زیاد و … .


در این مطلب فکر کنم توانسته ام نکات مهمی درباره لوله کشی آب و پکیچ را بیان کنم. اگر ار این مطلب خوشتان آمد می توانید آن را به اشتراک بگذارید.




:: موضوعات مرتبط: لوله کشی آب , ,
:: برچسب‌ها: لوله کشی آب,لوله کشی شوفاژ,لوله کشی پکیج ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : reza
ت : یک شنبه 12 اسفند 1397
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');