نکات حساس در تعمیر سیستم سرمایش آبی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خدمات لوله بازکنی و آدرس lolehservice.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


چرا می بایست به تعمیر سیستم سرمایش آبی اهمیت اعطا کرد

کولرهای آبی در آب و هوای گرم و کم آب نسبت به بقیه نواحی تلاش بهتری داشته و به نیکی کار می نمایند . این کولرها از دیگر سیستم های تهویه هوا ارزان خیس ومقرون به صرفه تر می باشند و هزینه راه‌اندازی مراقبت و تعمیر سیستم سرمایش آبی هم کمتر است . با این وجود , کولرهای آبی به نسبت بقیه سیستم های تهویه هوا , مستلزم حفظ بیشتری میباشند به‌این ادله حفظ و تعمیر سیستم سرمایش آبی اهمیت بخش اعظمی داراست .

خوشبختانه , مراقبت و تعمیر سیستم سرمایش آبی برای کار کردن با حداکثر کارآیی مستلزم تخصص فنی و مهارت مقداری برای کار با ابزار ذی‌ربط است . عیب یابی و تعمیر سیستم سرمایش آبی کار معمولی ای است که بایستی یکی یک سری خلل ممکن را شناسایی کرد .

یک خنک کننده آبی سه جز اساسی داراست : پمپ آب , آب را به پوشال های خنک کننده میرساند تا هوا خنک شده و رشته موتور هوای خنک شده را در باطن منزل پخش می نماید .


طرزی تعمیر سیستم سرمایش آبی

در صورتیکه سیستم سرمایش روشن نمی‌شود و یا این که باد نمی زند برای تعمیر کولر آبی خویش کافیست با یک لامپ قوه باکس فیوز را تحلیل فرمایید . در‌حالتی که فیوز پریده یا این که سوخته است , آن را تهیه و تنظیم دوباره و در صورت نیاز جایگزین فرمایید .


در حالتی‌که هوا خنک نمی‌باشد , علت نقص‌ را پیدا نمائید . در صورتی هوا گرم است روش تعمیر کولر آبی به‌این شکل است که پمپ آب را نظارت نمائید تا مطمئن گردید که آب در راستای پوشال ها در گردش است .
در‌حالتی که خنک کننده باد نمی زند برای رفع و تعمیر کولر آبی خویش , رشته موتور را ارزیابی فرمایید .

در شرایطی که واضح نمی باشد , موتور احتمالا مستلزم خدمت و یا این که تعویض باشد . همینطور , تسمه فن را جهت پاره‌گی و نیاز به تعویض بازنگری نمایید . احتمال دارد تسمه آنقدر وارفته باشد که نتواند پره های حرفه را به خیر و خوبی بپرخاند ; زمانی که نقطه میانی تسمه , فی مابین مبلغی موتور و مبلغی حرفه با یک انگشت فشار داده شود , می بایست حدود یک اینچ فرو رود .


مخزن آب را خالی کرده و آن را کاملا با یک برس محکم و محلولی از یک استکان سرکه و یک گالن آب پاکسازی فرمایید . همینطور , پوشال ها را بازبینی فرمائید که مواد معدنی به آنان نچسبیده باشد .


چه‌طور از ساخت رسوب در خنک کننده آبی رنگ دوری کنیم

کولرهای آبی به طور معمول در نواحی گرم , کم آب به جهت عملکرد خوبتر درین اقلیم ها زمینه به کار گیری قرار میگیرند . آب درین نواحی دربردارنده مواد معدنی است و روند تبخیر سبب به باقی ماندن رسوبات کلسیم و قلیایی بر روی پدهای سیستم سرمایش و بخش داخلی کولر آبی می شود .

این رسوبات هم سبب به خوردگی و پوسیدگی فلز داخلی خنک کننده میگردند و در فیض باعث به کاهش ارتفاع قدمت خنک کننده شده و نیاز به سرویس کولر آبی است که آنی برق پیشگام در این مورد است .


تعمیر کولر آبی

پنل های سیستم سرمایش را از سیستم سرمایش انقطاع نمایید و با امداد یک بورس محکم و یک فنجان سرکه سپید محلول در یک گالن آب آنان را پاک فرمائید . مراقب پاک کردن پره های پنل های خنک کننده باشید .
از پدهای سیستم سرمایش آسپن به کار گیری فرمایید و آن‌ها‌را در شکل نیاز در حین فصل تغییر تحول دهید . الیاف اسپن آب را جذب می نمایند , در سود باعث به بهبود سعی از روش ساخت یک جدار آبی و بهبود اثر خنک کنندگی می شود .


مخزن آب در کف سیستم سرمایش را ماهی یک توشه در زمان فصل با خاموش کردن خنک کننده منزه کنید , مخزن آب را تماما خالی نمایید و آن را با بورسی محکم و محلول سرکه و آب بشویید و تماما شستشو دهید .

مخزن آب با حذف پوششی با مواد شیمیایی منزه میشود که در دکان ها به طور بسته بندی شده موجود هست که باعث به ارتقاء امکان حلال پذیری مود معدنی میشود پس به راحتی به پدها نمی چسبند .

از آب لبریز املاح برای کولرهای آبی‌رنگ یا این که تبخیری به کارگیری نکنید چون آب طی مراحل املاح دار شدن سرشار از سدیم می‌شود که سبب ساز به ساخت پوسته می شود .

شناور تخلیه با اعتنا به خط آب طولانی تر نمائید که آب را از مخزن به فیلترهای آسپن برگرداند .



نکات و هشدارها پیرامون تعمیر خنک کننده آبی

یک باکس ابزار دربردارنده ابزارهای اساس مایحتاج برای عیب یابی و تعمیر کولر آبی تنظیم فرمائید و آن را در دست نگاه دارید تا زمانی مشکلی ساخت می توان به سراغشان بروید .

مدام کلیدهای باطن منزل را در وضعیت خاموش قرار داده و همینطور سوییچ برق درون سیستم سرمایش در نصیب بالایی را خاموش نمایید .

زمانی که در درحال حاضر کار روی خنک کننده بر بالای پشت بام میباشید , یک دستیار در زیر داشته باشد تا در شکل پیدایش اتفاق , شخصی برای یاری وجود داشته باشد .




:: موضوعات مرتبط: کولر آبی , ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : reza
ت : یک شنبه 23 تير 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');