تاسیسات ساختمان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خدمات لوله بازکنی و آدرس lolehservice.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تاسیسات ساختمان

تاسیسات ساختمان به ابلاغ بی آلایش عبارت از : ساخت شرایط ایده آل جهت سکونت است .

برای اولین دفعه کلمه برق و تاسیسات در بنا ها وقتی بکار برده شد که آدم با مواقعی اعم از : تولید تهویه هوا , مجرای خروج سیلاب ها , جابجا کردن سنگ ها , جای مطلوب حریق , محل امن جهت نگه داری و ذخیره مواد غذایی , تولید سختی ها برای خودداری از ورود حیوان ها وحشی و محل دفع فضولات در معاش روزمره خویش روبرو شد . همینطور , صنعت تاسیسات ساختمان که از چفت وبست طبیعی اجزاء گوناگون درست شده شده‌است , دارنده نقش اصلی جهت آشنایی , اجرای ظریف , درست , علمی و ارتقاء قدمت ساختمان است .

بعبارت دیگر تاسیسات ساختمان عبارت از استعمال مناسب از همگی تجهیزات شرکت ها تاسیساتی و مهندسین مکانیک , برق , عمران ومعماری جهت احداث سیستم های گرمایشی و سرمایشی , تهویه مطبوع , گاز , آب , برق , تخلیه فاضلاب , نشانه ها هشدار دهنده , ارتباط تلفنی , رابطه فی مابین درون و بیرون ساختمان و باربری در میان طبقات با استاندارد و کیفیت مناسب است .

موسسات تاسیساتی به وسیله مهندسین و کارشناسان خبره به محاسبه و اجرای ظریف تاسیسات ساختمان می‌پردازند به این ترتیب سبب ساخت ایمنی , زیبایی , استحکام و ارتقا عمرمفید ساختمان میشوند . درضمن , به کار گیری از لوله های آلومینیومی با لوله های پی او سی که رسوب نمی گیرند , بکارگیری لوله های پلیمری جهت فاضلاب , لایه های پی او سی جهت عبور سیم های برق با روکش استاندارد , دسترسی به داکت ها , پست ها , روزنه های تماشا , عایق بندی , پرهیز از مخلوط فلزات با اکسیژن هوا , سختی ها پرهیز از نفوذ حشره‌ها و تمامی تبادلات بعنوان مقوله هایی مالامال اهمیت , حساس و گسترده در ساختمان میباشند و نقش با اهمیت در آن ایفا می نمایند .

براین اساس , اعتنا در اجرای درست تاسیسات و پی بردن اهمیت آن و رعایت نکات ظریف سبب ساز ارتقاء تداوم ساختمان می شود . تاسیسات تحت عنوان قلب تپنده و شریان دارای اهمیت ساختمان میباشد که تکان انرژی به گونه های متفاوت را برعهده دارااست که با طرح ریزی درست و از روی نقشه های مهندسی و با پیش گویی و آتی نگری قدمت موثر ساختمان را به شکل قابل توجهی ارتقا می‌دهد .

 

اهمیت احداث ظریف تاسیسات :
اهمیت اجرای ظریف تاسیسات ساختمان و باصرفه کردن آن هنگامی صریح میشود که به کار به دست آوردن تمامی تجارب جهانی در صنعت تاسیسات و کوشش برای ساکن کردن آنان در سوی کاهش مصرف انرژی و ارتقا قدمت اثر گذار ساختمان ابلاغ شود . تاسیسات کیفیت عالی مطلوب در ساختمان سبب خودداری از تخریب و تجدید بنا زود هنگام و صرفه جویی در سرمایه ای که در بخش ایجاد بکار گرفته شده‌است می‌شود .

 

تاسیسات مکانیکی ساختمان :
دست اندرکاران متعددی بایستی در پباده سازی تاسیسات مکانیکی یک ساختمان مورد‌علاقه طراح سیستم تهویه مطبوع قرار گیرند که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از :

  • تجهیزات مالی صاحب کار جهت احداث ساختمان
  • موقعیت معماری ساختمان
  • وضعیت اقلیمی محل احداث ساختمان
  • مقدار بار حرارتی باطن ساختمان


وسایل و امکانات یک سیستم تهویه مطبوع احتیاج به فضای کافی برای نصب دارا‌هستند که‌این مسائل بایستی گزینه اعتنا مهندس طراح سیستم قرار گیرد . قبلی از پباده سازی سیستم تهویه مطبوع بایستی تجهیزات ساختمان جهت اختصاص فضای مطلوب گزینه بازنگری قرار گیرد .

بعضی از امکانات تهویه مطبوع نظیر رشته کوئل ها به فضای مقداری برای نصب نیاز دارا‌هستند اما امکانات یک سیستم تهویه مطبوع مرکزی که هوای مطبوع موردنیاز تعدادی اتاق یا این که فضای ساختمان را تامین می نمایند احتیاج به فضای بیشتری برای نصب کردن میباشند . همینطور , بخش هایی که در تاسیسات مکانیکی یک ساختمان پباده سازی و محاسبه می‌شوند هم مشتمل بر :

محاسبه بار سرمایش و گرمایش مایحتاج ساختمان

  • تعیین کولر و گرمایش 
  • محاسبه مبداء ذخیره آب 
  • محاسبه سیستم اطفاء آتش 
  • محاسبه و تعیین امکانات موتورخانه



:: موضوعات مرتبط: تاسیسات , ,
:: برچسب‌ها: تاسیسات ساختمان ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : reza
ت : یک شنبه 13 مرداد 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');