بدر سیم کشی برق ساختمان چه نکاتی را رعایت بکنیم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خدمات لوله بازکنی و آدرس lolehservice.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


بدر سیم کشی برق ساختمان چه نکاتی را رعایت بکنیم
سیم کشی برق ساختمان یک کدام از مهم ترین کارهایی است که می بایست اصولی و طبق ضوابط استاندارد در ساختمان صورت بپذیرد . پس از اتمام محکم کاری ساختمان , سیم کشی آن اکثر زمان ها به وسیله برقکار یا این که گروه برقکاری و با تحلیل مهندس برق ساختمان اجرا میگردد .

به جهت اهمیت سیم کشی برق ساختمان , می بایست بدین بخش از پروژه‌ی ساختمان سازی دقت خاصی داشت . درصورتی که سیم کشی برق ساختمان مبتنی بر اصول مهندسی انجام نشود , خطرها جانی و مالی متعددی به همراه خواهد داشت . یک مهندس برق باسابقه پیشین از اجرای کار , نقشه‌ی سیم کشی برق ساختمان را پباده سازی می نماید .

به گونه ای که پریزهای برق در جای مطلوب منزل قرار گیرد تا در آتی برای اشخاص منزل مشکلی پیش نیاید . اما یک مهندس باتخصص قادر است با کوتاه کردن مسیر کابل‌ها و پرهیز از رفت و رجوع و برگشت سیم‌های طولانی تر و همینطور استعمال مطلوب از سیم‌هایی با شماره‌های مختلف برای کاربری‌های متفاوت , سیم کشی ساختمان را به طور کامل مقرون به صرفه و بر مبنای استانداردهای سیم کشی اجرا نماید .


پباده سازی نقشه سیم کشی برق پیشین از اجرای کار

مثل دیگر بخش‌های ساختمان سازی , در اجرای سیم کشی برق ساختمان نیز به یک نقشه‌ی نخستین نیاز است که بایستی بوسیله مهندس برق به صورت اصولی و صحیح پباده سازی شود . در پباده سازی نقشه کشی ساختمان , علامت ها و قطعات سیم کشی مشخص و معلوم میشوند تا برقکار در زمان کار بتواند با نقشه‌خوانی درست , سیم کشی برق ساختمان را سوای هیچ نقصی اجرا نماید .

اجرای سیم کشی برق توکار مضاعف سهل است . به کارگیری از این نحوه زیرا هیچ سیم یا این که اتصالاتی به غیر از کلیدها و پریزها جلوی دیده نیستند , زیبایی بیشتری به فضای منزل میدهد . برای انجام سیم کشی توکار , نخست می بایست روی دیوار نشانه‌گذاری شود و مسیر سیم‌ها به سوییچ و پریزها را مشخص و معلوم کرد .

بعداز اتمام خط‌کشی , برای اجرای لوله‌گذاری و قبول نکردن سیم‌ها به وسیله فنر منحصر به فرد سیم کشی در درون لوله مبادرت میگردد . در‌این تراز , جاهای خط‌کشی و نشانه‌گذاری‌شده را با دستگاه سنگ برش می برند تا دیوارها به شکل منزه و منظم بریده شوند .

در پیشین دیوار را با مداد و چکش جهت لوله‌گذاری برش می‌دادند که منجر خرد شدن تعداد متعددی از آجرها یا این که بلوک‌های سیمانی میشد ; این کار به هیچ وجه مقرون‌به‌صرفه کمبود و سبب هزینه‌های مازاد و اتلاف وقت میشد . البته امروزه با سنگ برش صرفا جاهای خط کشی شده به حالت دقیق برش داده میگردند تا کمترین جراحت به بقیه نقاط دیوار رسد .

تا اینجای کار صرفا دیوار برش داده شده و کار سیم کشی برق ساختمان ادامه داراست . درین سطح بایستی لوله‌گذاری اجرا شود و به‌دنبال , با دقت به اندازه مصرف و استفاده‌ی درست از قطر سیم , سیم‌ها به درون لوله سوق دهی شوند . جهت مصارف متعدد در ساختمان از سیم‌های با قطر مختلف به کارگیری میگردد .

نکات کلیدی سیم کشی برق

در اجرای سیم کشی برق ساختمان برای نازکی کار می توانید در باکس فیوز از یک شمش نول ( قطعه فلزی ) به کار گیری نمایید تا کلیه‌ی سیم‌های نول به آن متصل شوند .
به یاد ایمنی بیش تر ساختمان خوبتر است یک فیوز حیاتی ۲۰ آمپر در باکس فیوز در حیث بگیرید تا درصورتی که وقتی در سیستم سیم کشی برق ساختمان اتصالی بوجود آمد , فیوز کنتور حیاتی جدا نشود و تنها فیوز درون ساختمان جدا گردد تا به راحتی بتوانید گونه های آن را رفع نمائید .
طبق اصول استاندارد سیم کشی ساختمان برای سیستم سرمایش گازی یک فیوز جداگانه‌ی به طور معمول ۱۶ آمپری در حیث گرفته می گردد و برای سیستم پریزها و نور درون تالار , هرمورد به حالت جداازهم بایستی یک فیوز جدا داشته باشند .

شایسته ترین مکان برای نصب سوییچ و پریز

در سال‌های پیشین تمام دکمه و پریزها را در طول حدودا ۱۲۰ سانتی‌متری فراتر از کف ساختمان قرار می‌‎دادند که دسترسی به آن‌ها عمدتا ایراد بود ; البته امروزه این‌طور نمی‌باشد . جانمایی سوییچ و پریزها براساس حیث مهندسان تفاوت دارااست ; بدین شکل که کلیدها در به عبارتی طول ۱۲۰ سانتی‌متری از کف و پریز برق , پریز گوشی تلفن و فیش آنتن در طول حدودا ۳۰ الی ۴۰ سانتی‌متری از کف ساختمان در حیث گرفته میشوند .


سیم کشی برق ساختمان

درین سطح از سیم کشی برق ساختمان نیز مثل فرآیند پیشین , نقشه‌خوانی اهمیت متعددی دارااست . نصب دکمه و پریزها و المان‌هایی از قبیل چراغ , لوستر , سیم کشی آیفون , نور و روشنایی , سیم مرتبط با هود آشپزخانه ( صرفا یک فاز و نول جدا است ) مبتنی بر نقشه‌ی برق ساختمان انجام میگردد . همه‌ی این مورد ها نقل شده با دقت به رنگ سیم‌ها یا این که شماره‌گذاری از پیشین انجام یافته پیش می رود .





:: موضوعات مرتبط: تاسیسات , ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : reza
ت : یک شنبه 21 مرداد 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');