گنجایش سازه ساختمان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خدمات لوله بازکنی و آدرس lolehservice.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


گنجایش سازه ساختمان

بنا یک ساختمان مبتنی بر بارهای وارده به آن پباده سازی می شود که‌این بارها به دو نوع توشه مرده و زنده تقسیم می شود . بارهای مرده مشتمل بر وزن بنا , وزن دیواره ها , سقف و کف و توشه زنده دربرگیرنده وزن اشخاص بومی در ساختمان , مبلمان , امکانات مکانیکی و برقی میباشد . با دقت به پباده سازی روف گاردن و متریال اجزای آن مثل گلدان , آلاچیق و مبلمان اندازه توشه وارده به بنا متغیر خواهد بود .


دسترسی بام

برای اجرای باغ روی بام روش دسترسی از ایوان به تراز بام دوچندان تاثیرگذار بر پباده سازی و هزینه اجرای روف گاردن خواهد بود . رساندن مصالح و امکانات بر روی بام در ساختمان های کوتاه و حیاط دار نسبت به سوئیت های فارغ از بالابر فراوان سهل تر خواهد بود .


تاسیسات برقی و مکانیکی روف گاردن

برای اجرای آب رسانی و نورپردازی روف گاردن نیاز به مهیا سازی بستری برای تاسیسات برقی و مکانیکی است . امکانات تاسیسات برقی و مکانیکی مثل لوله برق و لوله آب بر روی کف گذشته از اجرای عایق رطوبتی نصب می‌شوند . بعد بعداز اجرای لوله به جهت مقاوم شدن لوله ها در قبال ضربه لایه ای تحت عنوان پوشاننده بتنی بر روی لوله ها اجرا می شود .


عایق کاری روف گاردن

با به کارگیری از پباده سازی مسیری برای زهکشی آب باران روی بام می توان روف گاردن را ادله در دست گرفتن سیلاب ها و آب های انباشته شده ناشی از باران سیل آسا دانست . بعداز نصب تاسیسات برقی و مکانیکی پوششی تحت عنوان عایق رطوبتی اجرا می شود که قادر است از گونه قیر و کیسه و یا این که رنگ عایق رطوبتی نانو باشد .


آب پاشی روف گاردن

برای آب پاشی گیاهانی که طبق پباده سازی درختان بر روی بام اجرا گردیده اند می توان از سیستم آب پاشی قطره ای استفاده کرد و یا این که منشاء آب کوچکی از آب های استفاده شده که برای گیاهان مطلوب می‌باشند هم به کار گرفت . سیستم آب پاشی قطره ای و سیستم به کارگیری مجدد از آب های مصرفی واحدها می‌تواند از هدر رفتن بیهوده آب پرهیز کند و طبق برنامه زمانبندی مشخصی گیاهان روف گاردن به راحتی آب پاشی شوند .


تامین نوروفروغ خورشید موردنیاز گیاهان

پیشین از پباده سازی جای گیری پوشش گیاهی روف گاردن بایستی به سایه اندازی ساختمان های اطراف بر روی بام ساختمان توجه شود تا گیاهانی که نیاز به آفتاب مستقیم ندارند در حیطه سایه قرار گیرند و گیاهانی که نیاز به نوروروشنایی خورشید مستقیم دارا‌هستند در قسمت آفتاب گیر کاشته شوند .

در اختیار گرفتن حرارتی بام سبز

میزان حرارتی که از تابیدن روشنایی خورشید , گرمای تولید شده بوسیله وسیله های نقلیه و ساختمان های دور و بر به سطح بام وارد می شود , منجر واجب شدن پباده سازی و اجرای سایبان متحرک و یا این که آلاچیق امری می شود .
بام سبز بجهت این که در فضای گشوده جای دارد و در تعامل با محفظه هست , به سرمایش و گرمایش منحصر به فرد به خویش نیاز دارااست . به کارگیری از سیستم سرمایشی تراکمی و جذبی به هیچعنوان مطلوب فضای گشوده نمی باشد .


در دست گرفتن وزش باد

وزش باد در ارتفاعات با دقت به کم شدن مانع ها , شدت بیشتری خواهد داشت . در همگی ساختمان ها علی الخصوص ساختمان های بلند جايگاه بایستی برای محاسبه و در دست گرفتن وزش باد در مرحله بام اهمیت متعددی قائل شد . دیواره های روف گاردن می‌توانند طول بیشتری داشته باشند ولی حداکثر طول جانپناه طبق قانون ها شهرداری هم بایستی رعایت شود .


تولید اطراف فردی

با دقت به این که ساختمان های اطراف می‌توانند طول های مختلفی داشته باشند , قابلیت داشتن اطراف محرمانه در پشت بام میتواند سخت و چالش بزرگی باشد . با یاری دریافت کردن از آلاچیق و سایبان می توان فضاهای سری بیشتری ایجاد کرد .

طبیعت روف گاردن

پوشش گیاهی روف گاردن تنوع متعددی داراست و دربرگیرنده درخت , درختچه و گیاهان بوته ای , چمن تصنعی می شود . خوبتر است از گیاهانی که دارای مراقبت سهل , پایداری بالا در قبال بی آبی و روشنایی مستقیم آفتاب می باشند بهره مند شد . برای محافظت استاندارد ها می بایست از خاک مطلوب روف گاردن استفاده نمود .


کفپوش روف گاردن

عملیات پوشاندن کف در صنعت ساختمان به اسم کفسازی پر اسم و رسم است . گونه های روف گاردن را می توان از حیث مدل کفپوش دسته بندی کرد . پوشش های کف با دقت به نکات اقتصادی و عملکردهای متفاوت موردنیاز , در گونه های متفاوتی از دید محصول و کاربرد تقسیم میگردند .




:: موضوعات مرتبط: تاسیسات , ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : reza
ت : یک شنبه 5 آبان 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');