نحوه نصب پاركت روي سراميك چگونه است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خدمات لوله بازکنی و آدرس lolehservice.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


كف‌پوش پاركت يك كف‌پوش زيبا و بادوام براي كف خانه است كه در مقايسه با سراميك مزايايي دارد. با دانستن نحوه نصب پاركت روي سراميك مي‌توانيد خانه‌اتان را بدون كندن سراميك‌ها پاركت كنيد.

نحوه نصب پاركت روي سراميك

ستاره | سرويس دكوراسيون - در دكوراسيون سنتي منزل‌ با خريد موكت در رنگ ها و طرح هاي متنوع سعي در زيبا سازي فضاي كف سالن مي‌شد امري كه هنوز براي دكوراسيون اتاق خواب رايج است. اما امروز براي زيبايي هر چه بيشتر فضاي سالن و پذيرايي از انواع پاركت استفاده مي‌شود.

اما نحوه نصب پاركت روي سراميك به چه صورت است؟ اگر مي‌خواهيد نماي جديد و زيبايي به خانه بدهيد و از شر سراميك كف راحت شويد، جواب اين سوال به كارتان مي‌آيد.

در اين مطلب مي‌خواهيم راجع به كف‌پوش پاركت و اينكه چه مزايايي دارد صحبت كنيم و به اين سوال جواب بدهيم كه آيا امكان نصب پاركت روي سراميك‌هاي قبلي كف امكان دارد يا نه؟ اگر امكان دارد نحوه نصب پاركت روي سراميك به چه صورت است و به چه متريالي نياز است؟

 

پاركت چيست؟

به طور خلاصه بگوييم كه پاركت نوعي كف‌پوش است كه نماي چوبي دارد و در جنس‌، طرح‌، ابعاد و رنگ‌هاي متنوعي در بازار موجود است. پس براي خريد آن‌ها بايد از قبل تصميمتان را براي انتخاب مناسب‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترين كف‌پوش پاركت در نظر بگيريد. شما بايد ويژگي‌هاي ديگري از جمله عايق گرما بودن، عايق صدا بودن، بافت و دوام پاركت را هم مد نظر داشته باشيد كه در اين زمينه مشاوران متخصص و فروشدگان مي‌توانند به شما كمك كنند.

 

نكات نصب پاركت روي سراميك

آيا نصب پاركت روي سراميك امكان پذير است؟

به طور قطع جواب اين سوال مثبت است و اين امكان وجود دارد كه بتوانيد پاركت را روي سراميك فعليتان نصب كنيد بدون اينكه نياز باشد، سراميك‌ها را بكنيد. اتفاقا اين روش بسيار مقرون به صرفه است، زيرا شما ديگر وقت، انرژي و هزينه‌اي صرف درآوردن سراميك‌ها نمي‌كنيد.

البته توجه داشته باشيد كه زير محل نصب پاركت‌ها هموار باشد و بنابراين بايد سطح ناهموار را زيرسازي كرده و اطمينان پيدا كنيد كه سطح زير پاركت‌ها صاف است، چرا كه در غير اين صورت به پاركت‌ها آسيب وارد شده و شما هنگام راه رفتن روي پاركت‌ها صداي جير جير مي‌شنويد. براي شكستگي‌هاي كوچك سراميك از اپوكسي استفاده كنيد و رفع شكستگي‌هاي بزرگ را به دست متخصص بسپاريد تا به آن‌ها رسيدگي كند و اطمينان پيدا كنيد كه سطح زيرين پاركت كاملا صاف و هموار شده است.

نكته‌ي ديگري كه به آن بايد توجه كنيد، خرابي لوله‌هاي آب است. جنس پاركت به نحوي است كه در برخورد با آب امكان تبله شدن دارد و عمدتا پاركت‌ها در اثر قرار گرفتن در رطوبت و يا خيس شدن، خراب مي‌شوند. بنابراين اگر لازم است حتما قبل از چسباندن پاركت‌ها لوله‌هاي آب را تعمير نماييد.

 

آيا روي سراميك ميشه پاركت كرد


نحوه نصب پاركت روي سراميك به صورت قفل و كليك و يا همان چسباندن است. براي اين كار مراحل زير را دنبال كنيد.

۱. قبل از نصب پاركت‌ها روي سراميك ابتدا با توجه به متراژ اتاق پاركت‌ها را تقسيم‌بندي كنيد تا پاركت‌ها هدر نروند و بتوانيد در مصرف آن‌ها صرفه‌جويي كنيد. هنگام اندازه‌گيري توجه كنيد كه بايد بين لبه‌ي ديوار و پاركت‌ها حدود ۴ تا ۵ سانتي‌متر فاصله بگذاريد.

۲. فاصله‌ي بين ديوار و پاركت را كه در مرحله‌ي قبلي در نظر گرفتيد، بايد با يك نگه‌دارنده محكم شود. بعد از آن از يك سمت ديوار خانه شروع كنيد به چيدن پاركت‌ها به صورت طولي. اطمينان پيدا كنيد كه تكه‌هاي پاركت كاملا كنار هم و بدون فاصله از هم قرار بگيرند. سپس با يك چكش نرم و پلاستيكي آن‌ها را در جاي خود محكم كنيد تا به آن‌ها صدمه وارد نشود.

۳. زماني كه پاركت‌ها را به صورت طولي چيديد و رديف اول تمام شد به سراغ رديف دوم برويد و اين كار را آنقدر ادامه دهيد تا فضاي شما كامل شود. اگر در گوشه‌ي اتاق جاي كافي براي پاركت وجود نداشت آن را برش دهيد تا كاملا به اندازه‌ي گوشه در بيايد و كف اتاق و فضاي مورد نظر كاملا پوشيده شود.

۴. فاصله‌ي بين پاركت‌ها را به وسيله‌ي مواد مخصوص براي عدم نفوذ آب پر كنيد. زيرا پاركت‌ها در بربر رطوبت مقاوم نيستند و به اصطلاح باد مي‌كنند.

۵. نكته‌ي ديگري كه در نحوه نصب پاركت روي سراميك بايد به آن توجه كنيد، اختلاف ارتفاع فضاهاي خانه هنگام نصب پاركت روي سراميك است. در اين حالت بين فضايي كه در آن پاركت كار شده با فضايي كه سراميك سابق را دارد، اختلاف ارتفاع ايجاد مي‌شود. در اين مواقع مي‌شود از ابزار‌هايي مثل تمام كننده يا لب پله استفاده كرد.

نكته: مي توانيد قبل از نصب پاركت، آن را با فوم سايلنت زيرسازي كنيد و براي صدا و دما عايق ايجاد نماييد.

 

فوم سايلنت چيست؟

يكي از مراحل نحوه نصب پاركت روي سراميك شامل زير سازي است كه به وسيله‌ي فوم سايلنت انجام مي‌شود. اين فوم بيشتر براي عايق سرما و گرما بودنش است كه كاربرد دارد. البته فوم سايلنت عايق خوبي هم براي صداست.

اين فوم‌ها در نصب بهتر و راحت‌تر پاركت‌ها روي سراميك به ما كمك مي‌كنند و باعث مي‌شوند كه سطح زير پاركت هموار باشد. از ديگر مزاياي فوم سايلنت اين است كه راه رطوبت را به پاركت مي‌بندد و اين براي عمر طولاني‌تر پاركت بسيار مهم است. فوم سايلنت در بازار در دو نوع ۱.۵ ميل و ۲ ميل موجود است كه نوع ۲ ميل براي زير سازي پاركت مناسب‌تر است.

 


مزاياي پاركت نسبت به سراميك

اگر براي جايگزين كردن پاركت به جاي سراميك‌هاي فعلي كف منزلتان هنوز دو به شك هستيد، اجازه دهيد كمي راجع به مزاياي پاركت در مقايسه با سراميك برايتان بگوييم.

اول از همه بايد بدانيد كه سراميك و سنگ ديگر از سمت پزشكان مورد تاييد نيست، چراكه اين كف‌پوش‌ها، سرما را به راحتي به پاها منتقل مي‌كنند و مي‌توانند باعث بروز عوارضي چون پا درد و كمر درد شوند. اين موضوع مخصوصا براي كساني كه از رماتيسم رنج مي‌برند، بسيار مهم است.

از طرف ديگر سنگ و سراميك ليز هستند و باعث سر بودن كف منزل مي‌شوند و اين براي كساني كه افراد سالخورده و كودك در خانواده دارند، چندان ايمن نيست. همچنين حتما تجربه كرده‌ايد كه فرش‌هاي سبك و ماشيني روي اين كف‌پوش‌ها به راحتي سر مي‌خورند و باعث مي‌شوند نشيمن و پذيرايي‌تان هميشه شلخته به نظر برسد.

با اينكه پركت مقرون به صرفه است، اما شما با پاركت كردن كف منزل باعث مي‌شويد، ارزش خانه‌تان هنگام فروش بالاتر رود. بنابراين بديهي است كه اين روز‌ها معماران داخلي پاركت را به سراميك ترجيح مي‌دهند.

 

در آخر

با خواندن اين مطلب، مزاياي پاركت را به عنوان يك كف‌پوش شيك و زيبا، نسبت به كف‌پوش سراميك متوجه شديد. اما اگر به دنبال كف‌پوش متفاوتي هستيد و مي‌خواهيد بدانيد چند نوع كف‌پوش در بازار موجود است و نسبت به هم چه مزايايي دارند، توصيه مي‌كنيم سري به مطلب «معرفي ۵ مدل اصلي انواع كفپوش » بزنيد. همچنين در قسمت نظرات و پرسش‌ها، منتظر خواندن ديدگاه هاي شما در اين زمينه هستيم.

 

http://bahammisazim.bigsite.ir/post-169002.html




:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : reza
ت : یک شنبه 22 دی 1398
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');